Gummy Smile Tedavisi (Diş Eti Gülümsemesi)

Gummy Smile yani Diş Eti Gülüşü insanların gülümsediğinde veya konuştuğunda diş etlerinin normalden fazla görünmesidir.

Dişlerin bu yapıda olması karşıdaki kişiye normalden daha büyük görünmesi neden olur. İnsanların gülüş estetiğini bozan Gummy Smile kuron boyu uzatma işlemi ile tedavi edilmektedir.

Yapılan araştırmalar sonunda Gummy Smile probleminin kadınların %15 inde, erkeklerin %8 inde yaşanan bir sorun olduğu tespit edilmiştir.

Gülüş anında diş etinin aşırı şekilde görünmesi olarak ifade edilen bu problem Estetik Diş Hekimliği kapsamında yapılan uygulamalar ile tedavi edilmektedir.

Gülerken diş etinin aşırı derecede görülmesi insanların anatomik yapılarından kaynaklı bir problemdir. Estetik Diş Hekimlerine göre ideal gülümseme esnasında diş etlerinin 2 mm. civarında görülmesi gerekmektedir.

Gummy Smile yani Diş Eti Gülüşü sorunu bulunan insanlarda diş etleri 3 mm. ila 4 mm. civarında, hatta 4 mm. den fazla dahi görülmektedir.

Gummy Smile rahatsızlığı birçok farklı sebeple oluşmaktadır. Bu sebeplerden bazıları şunlardır;

• Dişi Kaplayan Diş Eti Dokusunun Fazla Büyümesi: İnsanlarda dişlerin olduğundan daha kısa görünmesine neden olan bu durum genetik özelliklerden veya kullanılan ilaçların diş etlerinde iltihap oluşturmasından dolayı oluşmaktadır.
  • Hiperaktif Dudak Kası: Kişilerde bazen üst dudak kasları anormal derecede hareket eder. Bu durumda burun altındaki kasların olumsuz etkilenmesi ile üst dudak havaya kalkar. Genetik yapıdan kaynaklı görülen bu durum Gummy Smile uygulaması ile tedavi edilmektedir.
  • Ağız ve Diş Yapısının Gelişimi: Dişlerde ve çene kemiğinde sağlıksız gelişim görülmesi de bu rahatsızlığın yaşanmasına yol açabilir. İnsanların özellikle üst çenesinde yaşanan yapısal problemler gülüşün bozulmasına yol açar. Çıkarılabilir hizalayıcılar ya da diş telleri kullanılarak bu problem çözülebilir.

Gummy Smile problemi kaynaklandığı sebebe bağlı olarak farklı tedavi teknikleri kullanılarak iyileştirilmektedir. Uzman diş hekimleri tarafından muayene edilerek bilgilendirilmek kişinin en doğru tedavi yöntemini belirlemesine yardımcı olacaktır.

Han Dental Diş Kliniği bünyesinde hizmet veren Estetik Diş Hekimleri tarafından muayene edilmek, gerekli görülmesi halinde en doğru yöntemle Gülüş Estetiği tedavisi yaptırmak için

Hemen Bize Ulaşın…

Gummy Smile Nedir?

Gummy Smile yani Diş Eti Gülüşü gülerken veya konuşurken diş etlerinin olması gerekenden fazla görünmesidir. Toplumun %10 unda görülen bu problem Türkçe Diş Eti Gülüşü olarak ifade edilmektedir.

Standart bir diş eti kişinin gülümsemesi veya konuşması sırasında oldukça ince bir çizgi gibi kendisini gösterir. Gummy Smile rahatsızlığı bulunan kişilerde ise diş etleri minimum 3 mm. gibi bir boyutta görünmektedir.

Gummy Smile Neden Oluşur?

Ülkemizde insanların yaklaşık %10 unda görülen Gummy Smile yani Diş Eti Gülüşü probleminin başlıca oluşma nedenleri şunlardır;

• Dişlerin boyutunun normalden küçük olması,
  • Diş etinde yaşanan diğer problemlerin olumsuz yansıması,
  • Üst çenede görülen kemik büyümesi,
  • Üst dudak yapısının çok ince olması,
  • Üst dudaktaki kasların hipermobil olması,
  • Kullanılan ilaçların yan etkisi,

Gummy Smile Nasıl Tedavi Edilir?

Gummy Smile yani Diş Eti Gülüşü farklı yöntemlerle tedavi edilen bir rahatsızlıktır. Tedavi yöntemi seçilirken dikkat edilmesi gereken en önemli durum sonucun geçici mi kalıcı mı olacağının belirlenmesidir.

Kuron Boyu Uzatma ile Gummy Smile Tedavisi

Kuron Boyu Uzatma yani Diş Boyu Uzatılması kemik rezeksiyonu içeren veya içermeyen flep operasyonlarıdır. Cerrahi bir uygulama olan bu yöntemde fazla diş eti dokusu çıkarılarak ön dişlerde bulunan diş eti miktarı düzenlenir.

Uygulamanın devamında kuron boyları arasında bulunan yamukluk düzenlenir. Kişinin ön dişlerinin uzunluğu artırılıp diş etlerine simetri kazandırılır. Tedavi sırasında hastanın ağrı hissetmemesi sağlanır.

Kuron Boyu Uzatma Operasyonu Nasıl Yapılır?

Diş Boyu Uzatılarak yapılan Gummy Smile Tedavisi cerrahi bir uygulamadır.

Gingivektomi olarak adlandırılan bu uygulama öncesinde uzun olan diş eti tespit edilir. Uygulama sırasında fazla olan diş eti dokusu alınarak diş boyları arasında tespit edilen düzensizlik giderilir.

Kuron Boyu Uzatma ile Gummy Smile Tedavisi sırasında temel amaç fazla diş etinin alınarak diş boyunun uzamış gibi gösterilmesidir. Kişinin diş etlerinin doğal ve estetik bir hale gelmesi sağlanır.

Kuron Boyu Uzatma Sırasında Ağrı Olur mu?

Kuron Boyu Uzatma uygulaması cerrahi bir işlem olduğu için lokal anestezi altında yapılır. Hasta anestezi sırasında yapılan iğne dışında herhangi bir ağrı hissetmez.

Kuron Boyu Uzatma uygulaması sonrası uyuşukluk görülen bölge işlemin tamamlanmasından birkaç saat sonra normale döner.

Kuron Boyu Uzatma Operasyonu Kalıcı mıdır?

Kuron Boyu Uzatma uygulaması hastanın fazla diş etlerinin alınması yoluyla tedavi edilmesi amaçlandığı için kalıcı bir işlemdir.

İletişim Bilgilerimiz

Namık Kemal Mah. Sütçü İmam Cad. No:28-34/83 Fera Business Ümraniye/İstanbul