Bruksizm Tedavisi

Bruksizm Tedavisi halk arasında diş sıkma veya diş gıcırdatma olarak ifade edilen Bruksizm problemini yaşayan kişilere uygulanan tedavi yöntemleridir.

Bruksizm insanların dişlerini sıkmasına, sürtmesine ya da gıcırdatmasına neden olan bir rahatsızlıktır. Sadece uyku anında değil uyanık haldeyken de kişilerin sorunlar yaşamasına neden olur.

Bruksizm Hastalığı bulunan insanlarda görülen olumsuz etkilerin bazıları dişlerin bilinçsiz olarak sıkılması ve gıcırdatılmasıdır.

Uyku Bruksizmi olarak da ifade edilen bu problemi yaşayan kişilerde dişleri sıkmaya bağlı olarak horlama, düzensiz nefes alma, uyku apnesi gibi uyku bozuklukları görülmektedir.

Bruksizm bazı hastalarda dişlerin hasar görmesine, baş ağrılarına, çene düzensizliklerine ve bunun gibi birçok farklı problemin oluşmasına yol açmaktadır.

Hastalarda görülen Hafif Bruksizm vakaları bir tedaviye ihtiyaç duymadan iyileşebildiği gibi İleri Seviye Bruksizm rahatsızlıkları klinik şartlarında uzman doktorlar tarafından yapılacak tedavi yöntemleri ile geçirilmektedir.

İnsanların belirtileri takip ederek Bruksizm hastalığı yaşayıp yaşamadığını anlamaları oldukça zordur. Bu nedenle ağız ve diş sağlığına dikkat etmeleri, diş hekimi tarafından yapılması gereken kontrollerini aksatmamaları çok önemlidir.

Han Dental Diş Kliniği olarak Bruksizm Tedavisini ve gerekli görülen diğer ağız ve diş tedavisi uygulamalarını büyük bir başarı oranı ile yerine getiriyoruz.

Sizler de yaşadığınız ağız, diş ve çene rahatsızlıkları için Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir, uzman diş hekimlerimiz tarafından muayene edilebilirsiniz.

Bruksizm Nedir?

Bruksizm insanlarda uyku sırasında dişlerin sıkılması, çenenin aniden kapanması ya da dişlerin gıcırdatılması olarak 3 farklı yapıda kendisini gösteren bir rahatsızlıktır.

Bruksizm yani Diş Sıkma çoğu hastada nörolojik ve dişsel nedenlerle oluşmaktadır. Bu rahatsızlığı yaşayan kişilerde uyku sırasındaki kas aktivitesi normal bireylerden 3 kat daha fazladır. Kaslarda oluşan kasılmaların şiddeti de çok yüksektir.

Bruksizm Nedenleri

İnsanlarda Bruksizm veya Diş Sıkma olarak bilinen bu problemin oluşma nedenleri arasında;

• Genetik özellikler,
  • Nörolojik veya psikolojik problemler,
  • Kişilik yapısı,
  • Kullanılan ilaçlar,
  • Stres ve uyku bozuklukları,
  • Migren ve uyku apnesi,
  • Parkinson hastalığı,
  • Demans,
  • Epilepsi,
  • Anksiyete ve hayal kırıklıkları,

gösterilebilir.

Bruksizm hastalığının yaşanmasına eksik veya çürük dişler, yanlış yapılan protezler ve ağız içi doku dengesizlikleri gibi diş hastalıkları da neden olmaktadır.

Yapılan araştırmalar sonucunda Uyku Bruksizmi yaşayan kişilerde uykuya başlama ve düzenli devam ettirebilme bozuklukları olduğu tespit edilmiştir.

Uyku sırasında rem aşamasında yaşanan sorunlara bağlı olarak kişilerde gün içerisinde uyuklamalar görülmekte ve bu durum yaşam kalitesini olumsuz etkilemektedir.

Bruksizm Belirtileri

İnsanlarda Bruksizm yani Diş Sıkma hastalığı yaşandığı aşağıdaki belirtilerin görülmesi durumunda anlaşılabilir;

• Kişinin uyku sırasında eşinin duyacağı seviyede dişlerini gıcırdatması,
  • Çenedeki sıkışmadan kaynaklı artan diş ağrıları,
  • Dişlerde hassasiyet görülmesi,
  • Dişlerde aşınmalar ve çatlaklar oluşması,
  • Yüz, boyun ve çenede ağrıların görülmesi,
  • Diş minesinin dişin katmanlarını açığa çıkaracak şekilde aşınması,
  • Uyku sonrası kulakta ciddi ağrıların oluşması,
  • Şakaklarda yoğunlaşan ağrılar görülmesi,
  • Yorulan çene kasları nedeniyle tamamen açılıp kapanmayan çene yapısı,
  • Uyku bozuklukları ve stres,

Yukarıda belirtilen durumların bir veya birkaçını kendinizde gözlemlemeniz halinde zaman kaybetmeden uzman bir doktora muayene olmanız gerekmektedir.

Bununla birlikte bu belirtileri çocuklarında gözlemleyen ebeveynlerin vakit kaybetmeden bir diş hekimine çocuklarını muayeneye götürmesi rahatsızlığın büyümeden tedavi edilmesine imkan sağlayacaktır.

Bruksizm Nasıl Tedavi Edilir?

Bruksizm günümüzde genetik faktörler, yaşanan travmalar, günlük hayatın stresi ve yorgunluğu gibi nedenlere bağlı olarak birçok farklı kişinin yaşadığı bir rahatsızlıktır.

Bruksizm yani Diş Sıkma Rahatsızlığı yaşayan kişilere en sık uygulanan tedavi yöntemleri arasında;

• Eksik Dişlerin Tamamlanması
  • Çene Asimetrisi Düzeltilmesi
  • Nörolojik veya Farmakolojik Tedaviler
  • Diş Sıkma Aparatı Kullanımı (Çene Plağı)
  • Psikolojik Yardım Alınması
  • Uyku Bozukluklarının Düzenlenmesi

bulunmaktadır.

Bruksizm hastalığı yaşayan kişilere uygulandığında en net sonuçların alındığı tedavi yöntemi olarak Uygulamalar gösterilebilir.

Bruksizm dışında diş hekimleri tarafından tavsiye edilen ağız koruyucu plakların kullanılması sayesinde dişler ve çene eklemleri korunmuş olur.

Gece Plakları kullanılarak bölgede diş ve doku hasarı engellenir. Ancak Bruksizm kaynaklı oluşan ekstra kas hareketliliğini durdurmadığı için Diş Sıkma Aparatı kullanılarak Bruksizm %100 tedavi edilebilir denemez.

Gece Plağı ile Bruksizm Tedavisi

Bruksizm hastalığı yaşayan kişiler uyku sırasında istemsizce diş sıkması ve gıcırdatması gibi hareketler yapmaktadır.

Bu problemin çözümlerinden birisi kişiye özel tasarlanan Koruyucu Diş Plağı kullanılmasıdır. Bu plakların kullanımı sonucu Bruksizm hastalığı önlenmese dahi dişlerde ve çenede oluşturacağı olumsuz etkiler engellenir.

İletişim Bilgilerimiz

Namık Kemal Mah. Sütçü İmam Cad. No:28-34/83 Fera Business Ümraniye/İstanbul